Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R-stick

Člověče - vy jste se mi vloupal do mozku ....

Přesně takto jsem si totiž uvedená opatření ve vašem článku představoval asi před 14 dny, kdy jsem se na toto téma bavil s jedním svým známým. Sice bych měl nějaké částečné výhrady - ale v celku s vámi plně souhlasím. Snad bych doplnil ještě zdanění 80 - 90% všech institucí, které různými nehoráznými poplatky navyšují ceny svých služeb, a radikálně omezil moc vymahačské, právnické a exekutorské mafie - hlavně výši poplatků, které si za to účtují.

Ovšem problém bude, že toto se v normálních volbách prosadit nedá - to by chtělo nějaký nový 17. listopad ...

0/0
7.9.2012 10:27

ynot

Re: Člověče - vy jste se mi vloupal do mozku ....

a viděl jste již stranu, která by si to vzala za svý ? Nikde nenajdete nápad, jak to prosadit ...

0/0
7.9.2012 19:44

Fantomazz

moc složitý

za každou levárnu ve veřejný funkci prostě a jednoduše pověsit !!! Bez slitování.

0/0
7.9.2012 8:43

Halfunx

Přímá demokracie a přímé financování státu.

Velmi dobře jste popsal to hlavní, co je třeba udělat. Já mám návod jak toho dosáhnout. Je nutné nejdříve změnit prohnilý volební systém uzákoněný v době opoziční smlouvy. Jít k volbám a vhodit NEPLATNÝ HLAS, prohlásit volby za nelegitimní a ve veřejné debatě navrhnout nový systém a skutečné odborníky, kteří sepíší novou ústavu a volební zákony. Přímé financování znamená úplné rozkrytí státních finančních toků a rozhodovací pravomoc pro ty co daně platí. Každá koruna ze státního rozpočtu musí být vyplacena v souladu s veřejným zájmem a proto musí být i záměr veřejně odsouhlasen a následně kontrolován .

Občan a zejména daňový poplatní musí mít na dění ve státě vliv, ne jako dnes kdy na 4 roky někoho neodvolatelně zvolí a může jen nadávat, že prolhaný zástupce neplní co sliboval .

0/0
7.9.2012 8:40

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Autor to napísal veľmi dobre, ale Vy píšete hlúposti.

Neplatný hlas nevyrieši vobec nič a systém priamej demokracie už vobec nie. Teda pokiaľ máte na mysli skutočne priamu demokraciu. Uvedomte si, že len asi tretina verejnosti v produktívnom veku vytvára reálne HDP. Zbytok na nej parazituje. Nech mi prepáčia "potrební paraziti" ako sú zdravotníci, učitelia, policajti, hasiči.... že ich radím do tejto kategórie spolu so zlodejmi a príživníkmi. Ale ak prostredníctvom priamej demokracie dáte do rúk rozhodovanie o štáte parazitom, ako to asi dopadne?

Politický systém je špatný, ale cesty treba hľadať inde. Napríklad politické strany sa stali nielen zbytočným, ale priamo škodlivým článkom medzi voličom a ním voleným zástupcom. Zastupiteľská demokracia je dobrá, ale volený kandidát musí niesť adresnú majetkovú i trestnú zodpovednosť a musí byť možnosť ho odvolať. Reálny tvorcovia HDP by mali mať aspoň dvojnásobnú váhu volebného hlasu atd atd.

+1/0
7.9.2012 9:03

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

to je hloupost - buď má každý hlas stejnou váhu nebo nejsou zástupci legitimní - proč by měli ti co by podle Vás nesměli volit nebo by jejich vlas byl méněcenný  souhlasit s reprezentací takto vzniklou? jakmile uděláte z části obyvatel (a ve Vašem nástinu řešení navíc ne z té nejjhloupější) obyvatele II. kategorie (alepsoň politicky) tak máte o nějakou tu revoluci dobudoucna zajisté postaráno... Podle Vašeho řešení žádná sametová revoluce nemusela být - jen byste privilegovanost majitelů rudé knížky nahradil privilegovaností majitelů zlaté karty...

0/0
7.9.2012 9:35

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Prečo považujte za reálneho tvorcu HDP automaticky držiteľa zlatej karty? Je ním snáď ten, čo výrobok vymyslí, ten čo ho vyrobí v továrni, ten čo výrobky vezie v náklaďáku, ten čo ich predáva v obchode?

Reálny tvorca HDP je proste ten, kto prispieva na chod štátu reálnymi daňami. Tj nie sú to tie dane, ktoré sa platia len presunutím peňazí, ktoré odovzdal niekto iný, z miesta na miesto.

Nemá snáď človek, ktorý štát financuje vačšie právo hovoriť do toho ako štát funguje, než ten kto od štátu peniaze berie?

0/0
7.9.2012 9:45

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Ne nemá... Lidé si jsou před volebním právem rovni nebo nejsou... Pokud nejsou, nevidím proč by měli být k takovému státu loajální (úředníci už teď nejsou vzor výkonnosti, ale za Vašeho stavu věcí si to nedokážu ani představit, stejně jako představa ozbrojených sborů - policistů a vojáků, kteří se stanou občany II. kategorie není úplně lákavá) a jak by se ten stát mohl nazývat demokratickým... Ano uznávám rovná demokracie není ideální, je snad dokonce špatná, ale pořád platí, že je to nejlepší špatný systém, jaký lidé vymysleli...

0/0
7.9.2012 9:53

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Z historickej skúsenosti je výsledok jasný. Akonáhle parazit prevalcuje hostiteľa, nastáva problém. A to si možete mávať argumentami o 2.kategórii ako chcete.

Ono je to z princípu logiky totiž veľmi jednoduché. Príklad:

Jeden maká, vytvára hodnoty a najme si dvoch aby mu zatiaľ čo maká strážili majetok. K tomu pomáha susedovi, ktorý sa nezodpovedne zadĺžil a nemá ani na oblečenie pre svoje deti. Bude správne, aby všetci štyria rovným dielom rozhodovali o tom, čo sa so zarobenými peniazmi stane?

Vy nechcete pochopiť základnú logiku. Občan odovzdáva peniaze štátu, pretože si platí jeho služby. Nie je to tak, že štát je vládca ako sa teraz tvári, on je služobník. Pretože ak občan nič nedá, štát chcípne.

0/0
7.9.2012 10:17

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

ak to je velice úzký - ekonomický - pohled na politiku.... Prostě to neprojde, melte si o jednoduchosti co chcete... Ten Váš příklad co maká, když bude makat a policajt mu nebude strážit majetek, případně ho o ten majetek někdo připraví a nebude pak dalšího "příživníka" - soudce, který určí, že je to špatné, tak ten kdo nemá práci (ač se o její sehnání snaží) a je určen Vaším "novým řádem" k umření hlady, protože přece nemá co kecat do správy státu, tak ten pokrčí rameny a řekne si - no kradou a co, mě se to netýká, já správu státu ve svých rukou nemám....

A prosím přestaňte používat ty výrazy s darwinismu - parazit, hostitel atp. Sociální darwinismus je naprosto stejné sociální inženýrství jako socialismus, pokud to chcete darwinisticky, tak ať zvítězí nejsilnější predátor a nějaké "sociální" vymyšlenosti jako nedotknutelnost soukromého majetku nebo právo na život (ve smyslu nebýt zamordován, když stojím mezi silákem a něčím co on chce) - jsou jen konsensus společnosti...

0/0
7.9.2012 10:27

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Ja viem, že to neprejde. Je to dosledok naprostého prevrátenia hodnot. A zaručená cesta ku kolapsu.;-)

Funguje to ako evolúcia a stále sa to cyklicky opakuje. Niekto vymyslí zákon, aby bola spoločnosť lepšia. Zaplatí si ľudí, ktorí majú na ten zákon dohliadať. A začne sa budovať inštitúcia, ktorá postupne začne žiť vlastným životom. Zo zákona sa stane výrobný prostriedok a nástroj moci. Na konci etapy je ten, kto by mal byť chránený, otrokom ktorý má tú inštitúciu živiť a zákon je nástrojom ktorý ho má k tomu za každú cenu prinútiť.

Toto je ten Váš "konsensus společnosti" ? ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2012 10:36

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Mám dojem, že čeština nebude s Vaší hlaholivou mateřštinou až takkompatibilní jak jsem se domníval - konsensem společnosti jsem měl na mysli, že nedotknutelnost majetku nebo života není žádné právo od boha, jak se vy, nacionalističtí, konzervativní pravičáci domníváte... A ten Váš příklad je samozřejmě zase pitomost - dejte příklad instituce vůči, které je občan otrokem... Na Vás osobně je navíc zcela zjevně vidět, že v dnešní době je to velice jednoduché - nelíbí se vám jak to chce většinová společnost? Zkuste to změnit a většinu přetáhnout na svou stranu svými neprůstřelnými návrhy, které jsou přece tak výhodné pro všechny... Ani tak se nedaří? Je to pro vás nesnesitelné jak to tady vypadá? Tak prosím, na hranicích drát není, takže spánembohem a pozdravujte to tam kde nejste otrokem...

0/0
7.9.2012 10:43

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Odpoveď je veľmi jednoduchá. Za tú "inštitúciu" sa dá bez výčitiek svedomia označiť celý štát. On už prestal len ťahať násilím peniaze z ľudí, už dávno ich zadlžuje, tj okráda ich o budúcnosť a okráda o budúcnosť aj ich potomkov, ktorí sa ešte nenarodili. Nemyslíte, že sa to dá bez škurpulí nazvať otrokárstvom?

0/0
7.9.2012 10:50

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Ne nenazval - co jsme si zvolili to máme.... Otrokářství to není... Je jen pěkné že vy nacionálkonzervativněpravicový zvěstovatelé jediné pravdy máte takovou starost o ekonomické otázky života vašich a našich dětí, vnuků atd., ale vůbec vás nezajímá, že nejspíš ani nebudou mít kde žít - přitom ekonomika je z tohoto pohledu naprosto podružná - bankrot státu, pár let drsného života v bídě, vzestup, konjunktura - bývalo i hůř (koneckonců válka tady nebyla už moc dlouho)... Ale vzestup mořské hladiny, zeslabení ozónové vrstvy, nevratné změny v mořském proudění, znečištění ovzduší, sem tam nějaká ta jaderná havárie, která se potom bagatelizuje - to budou teprve výzvy... A zanecháte to těm chudáčkům "předluženým" vy...

0/0
7.9.2012 11:06

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

A ak Vám vadí ten výraz "parazit", za ktorý som sa určitým zložkám ospravedlnil:

Je to ako v prírode. Symbióza funguje len v prípade, že majú zo spolupráce obe strany úžitok. Musí byť dosiahnutá rovnováha. Pokiaľ tam rovnováha nie je a jedna strana začne požierať tú druhú, jedná sa o parazitizmus. Pokiaľ parazit nepozná hranice, je vo vačšine, zabije hostiteľa aj seba.

To by bol už náš štát dávno mŕtvy. Lenže človek má vynález a tým je život na dlh. Parazit teda umelo predlžuje agóniu svojho hostiteľa. Lenže to nie "riešenie" ako sa to obecne podáva, koniec príde tak, či tak.

0/0
7.9.2012 10:47

Marbot

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Zase hloupost - źa a) symbiotismus (čistý symbiotismus) v přírodě neexistuje - vždy je to pro jednoho výhodnější než pro druhého.... za b) parazity by se dali pojmenovat i mnozí jiní než Vámi jmenovaní - komoditní makléři, burzovní makléři, velevážení "podnikatelé" - poradci všem možným státním institucím, ministerstvům apod. - ale to jsou určitě opory společnosti...

0/0
7.9.2012 11:00

Halfunx

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

Listina základních práv a svobod jasně říká, že všichni mají stejná práva. VŠICHNI musí mít svůj hlas stejně vážený jako ostatní, přes to nejede vlak, to je základní princip přímé demokracie. Tu doplňuje přímé financování a zde mají rozhodovací pravomoc ti co do systému přispívají peníze (daně), každý podle výše svého příspěvku.

Příklad: Lidé v obci odhlasují, že bude obecní policie a poplatníci přidělí prostředky, podle toho kolik přidělí bude počet policajtů, na kolik budou peníze. Když nebudou peníze, musí se rozhodnout co jiného se omezí. Předpoklad je, že když někdo (poplatník) hlasuje pro policajta, tak mu i dá peníze.

0/0
7.9.2012 11:02

Gašpo_3

Re: Přímá demokracie a přímé financování státu.

A čo keď bude policajtov viac než nepolicajtov? A vačšinou rozhodnú že chcú viac a viac peňazí?

Presne toto sa totiž deje. Tí, čo produkujú reálne hodnoty sú v menšine a o naložení s tými hodnotami rozhodujú tí, čo ich neprodukujú. Možete sa oháňať neviem akými listinami, je to jednoduchý princíp. Pyramida, ktorá speje k zániku. Nazývajte si to akou chcete demokraciou, ale nemá to šancu na prežitie.;-)

0/0
7.9.2012 18:31

jollyjokes

Souhlas

Já naprosto souhlasím. Ale Mirek s Petrem určitě budou mít námitky! :-/

0/0
6.9.2012 23:06

Draggo

Re: Souhlas

No to urcite budou, zvlast Myrek, pac ten by podle toho, co stoji v clanku, musel do kriminalu na nekolik tisic let.:-P

0/0
7.9.2012 9:21

Ccecil

Já bych měl jiný a snadnější návrh

zlikvitovat komunisty ve všech jejich podobách, protože to, co jste vyjmenoval je jen důsledek jejich působení.

+4/0
6.9.2012 22:57

maamar

Re: Já bych měl jiný a snadnější návrh

Ach jo...

+4/0
6.9.2012 23:37

kuča

Kdyby se to realizovalo....

:-)......jsme druhé Švýcarsko ! Ale to ti co jsou u koryt nemohou dopustit !!! R^R^R^

+1/0
6.9.2012 22:52

Fajny

Jedna z těch děr................

.......jsou ti cikáni ...........to jsou panečku miliardy............

+3/0
6.9.2012 21:32

Gašpo_3

Re: Jedna z těch děr................

Je to určite problém, ale možno by ste sa divil. Taký jeden politický vykrádač štátnej kasy je "produktívnejší" než niekoľko poriadnych stád cigáňov.

0/0
7.9.2012 9:08

bednarik62

Jestli

Josef Šoupal ((1903--1959)) mladý a nadšený komunista zastřelil mimořádně úspěšného ministra financí Aloise Rašína, který tvrdě prosazoval heslo ""pracovat a šetřit"",, není váš příbuzný??

+1/0
6.9.2012 21:27

nepritelcenzury

Re: Jestli

;-DR^

0/0
6.9.2012 22:00

hafusak2

Re: Jestli

Nebyl komunista ale anarchista. Komunisty kritizoval, protože neuznávali individuální teroristické činy.

+1/0
6.9.2012 22:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.